Avatár minden mennyiségben - elemzéseim és fordításom a KataraFanSite-ról


Ilyen bejegyzésem még nem született korábban, de úgy éreztem, jobb, ha összegyűjtöm az avatárral kapcsolatos munkáimat is - hogy pontos legyek, a KataraFanSite-on, vendégposztként írottakat.

A KataraFanSite sok szempontból ennek a blognak az egyik világra segítője volt. Ott kezdtem először publikálni elemzéseket, és jöttem rá, hogy szeretem írni őket. Az ottani közösség tagja volt sok kedves barátom, és onnan nőtte ki magát a Legend of Avatars FRPG oldal, majd szellemi örököse, a Fantázia Birodalma, amelynek közössége gyakorlatilag minden lépésben segített, amit bloggerként megtettem, az ajánlásokkal, a kritikákkal, amiket kaptam tőlük. Ráadásul az Avatár világa a mai napig nagyon kedves a szívemnek, és nagyon komplex történetnek tartom, sok réteggel.

A KataraFanSite-on négy írásom volt. A legrégebbiek két karakterelemzés, az Aang és a Korra szereplőiről, ezt követte egy, ami már inkább a szimbolikát tekintetbe véve foglalkozott a Korra második évadával, a Szellemek könyvvel. Ezt ma már elég máshogy csinálnám, mert nagyon teorizálós, és pár ponton nem elég jól kifejtett, de kezdő írásként megfelelt, és jelenleg is kitartok amellett, hogy szimbolika, és üzenet tekintetében a széria legjobb évadáról készült. Az utolsó, az Avatár szimbólumelemzés a legújabb a négy közül, ez az eredeti sorozat jelképeire, üzenetére, kisebb részleteire helyezte a hangsúlyt.

Az elemzések elérhetőek az alábbi linkeken:
Illetve szintén KataraFanSite-os tevékenységem vezetett egy fordítási projekthez is. Gondolom, mindenki emlékszik "Az utolsó léghajlító" c. filmre... a történetből később rajzoltak egy mangát, és készült egy előzménye is, a Zuko története. Ezt elolvastam, és igazság szerint... akármit gondol az ember a filmről, érdemes adni neki egy esélyt. Szép rajzolása van, és izgalmas extra jeleneteket ad Zuko száműzetéséről, amiket a herceg egyes szám első személyben mesél el nekünk. A fordítás letölthető az oldalról is, vagy ezen a linken.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések