Final Fantasy XV - Ruhatár

 ...avagy beszélgessünk a karakterdizájnok fontosságáról!

Erre a bejegyzésre már jó régen kaptam az inspirációt, egy gremlinen lefolytatott beszélgetésből – és EBBŐL, a Resident Evil játéksorozat karaktereinek öltözékét elemző bejegyzésből. Akkor még nagyon közel volt az első FFXV elemzésem, ezért úgy gondoltam, hagyom kicsit érni a témát, összeszedni a részleteket, foglalkozom mással is a blogon, de mivel „A jövő hajnala” fordítással már megint nagyon bevonzott a világ, úgy döntöttem, a szokásos, „üsse kavics” módon nekilátok ennek is. Vagyis ezúttal egy specifikusabb elemzést hoztam, aminek során kifejezetten a játék, illetve a hozzá kapcsolódó film és anime karakterdizájnjait veszem górcső alá, szimbolika szempontjából.

Az írás természetesen spoileres lesz – ugyan csak a ruhákról beszélünk, de azokról elég részletesen, indokolni szeretném a színek szerepét, olyan szempontból is, hogy mikor veszi fel az adott öltözetet az adott karakter, szóval, ha nem ismered a játékot, és nem szeretnéd, hogy lelőjek bármit, akkor érdemes előbb végigjátszani. Ha viszont igen, vagy nem zavar, ha elárulok pár csavart, akkor tarts velem, és nézzünk rá az FFXV karaktereinek ruhatárára.

Vágjunk is bele!

A bejegyzésben a főszereplő Noctis, Lunafreya, Prompto, Ignis és Gladio, valamint Ardyn, Nyx és Regis ruhatárán szeretnék végigmenni – ezen kívül szánnék egy külön részletet csak az Ősök Gyűrűjére, mert a történet során öt karaktert láttunk felhúzni. Azon túl, hogy feltűnően más ujjon hordták a gyűrűt, egyikük még váltotta is a cselekmény során a preferált ujjat, vagyis arra jutottam, hogy valószínűleg ez sem egészen véletlen.

Noctis Lucis Caelum – A fény királya talpig feketében

Az első, akinek mindenképp érdemes szemügyre venni a viseletét, az maga Noctis. Esetében már tettem néhány megjegyzést a fő elemzésben is, mert nagyon feltűnően egyszínű a viselete: gyakorlatilag csak és kizárólag feketében látjuk – a haja is fekete, a szemei sötét szürkéskékek, ami csak ráerősít a hangulatra. Ugyan a játék „gear” menüpontjában bőven válogathatunk, és találhatunk egy-két kevésbé sötét, például DLC öltözetet, a kánon szerint hordott ruhái végig feketék maradnak.

A gyerekként hordott öltözete, amit láthatunk az Ősök Gyűrűje (Kingsglaive) filmben, a Brotherhood animében, és a flashbackekben, meglehetősen egyszerű.

A kisgyermek Noctis az Episode Ignis-ben

Gyakorlatilag fekete kardigánt, fekete pólót, fekete rövidnadrágot hord, fekete edzőcipővel. Nincsenek nagyon minták, részletek, csak a szín meghatározó. Ezzel szemben a második öltözete, amit Brotherhood anime nagy részében, illetve a játék első tizenhárom fejezetében is hord, már jelentősen kidolgozottabb.

Noctis megjelenése a játék jelentős részében

Az animében megint elég kivehetetlenek a részletek, ott csak azt látjuk, hogy fekete pólót, fekete hosszú dzsekit, háromnegyedes nadrágot, bakancsot és karvédőt hord a karakter, azonban, ha a játékot nézzük, ott kiközelítve már feltűnnek részletek.

A halálfej megjelenése Noctis öltözékén



Noctis viseletében a fekete színen kívül egy erőteljes motívummá válik a halálfej. Halálfejek vannak a dzsekijének gombjain, a pólójának nyaki részén, sőt, a dzseki egyik zsebére is varrtak egy nagyobbat. A fekete színnel együtt ez szinte emós hatást kelt (nem véletlenül egy visszatérő poén a fandomban, hogy Noctist „emós tinisrácnak” tartják), viszont Noctis személyiségét még csak különösebben befordultnak vagy zárkózottnak sem lehet tartani. Introvertált, zavarba tud jönni, de nincs ellenére a barátkozás, az apjához közel áll, a barátaihoz ragaszkodik, viccelődik velük, a DLC-kből kiderül, hogy a conra járás és a cosplay sem áll távol tőle. Egyáltalán nem annyira komor, morcos tinédzser, mint amennyire a viselete indokolná. De akkor miért kellett ennyi koponyát tenni rá?

A halálfej egyrészt, a játék kontextusából kiemelve egy utalás – a Final Fantasy szériában visszatérő Grim Reaper-re (Kaszás). Ez a figura az FFXV-be nem fért bele, mivel egy realistább, modernebb fantasy világot jelenített meg – ugyanezen okból például a cactuar nevű lény is csak egy „világon belüli mémként” lett beemelve, nem valódi állatként, mert túlságosan komolytalan lett volna a játék hangulatához. Noctis, illetve a társai öltözetébe belecsempészve a halálfejet utalhattak a Kaszás figurára anélkül, hogy ténylegesen meg kellett volna jeleníteni.

Azonban a játék kontextusában maradva is van értelme. A fekete szín az ősi sötétség, a káosz, az éjszaka színe – Noctis neve maga is éjszakát jelent, és bár a Fény Királyának tartják, de a történetének szerves része a gondolat, hogy a világ le fog merülni a sötétségbe, eljön a hosszú éjszaka, aminek a végén ő elhozza a hajnalt, tehát át kell kelnie a sötétségen, hogy elhozhassa a fényt. Egyben a fekete jelenti az ismeretlent is, a titokzatosságot… ez ismételten erősen összefügg Noctis karakterével, aki, ahhoz, hogy beteljesítse a sorsát, rengeteg titokra is fényt derít. Megismeri Ardyn múltját és valódi természetét, felismeri Luna és az apja titkait, az istenek múltját: rengeteg információt kell gyűjteni ahhoz, hogy egyáltalán képes legyen szembenézni a sorsával.

A fekete önmagában is a sors színe – például azáltal, hogy a Szaturnusz bolygóhoz kapcsolódik, ami az asztrológiában a nagy tanító, a sors bolygója. Miután Noctis történetének egy erős eleme, hogy a sorsa nagy tragédiákat foglal magába (és ezért fél is tőle, menekül is előle), az, hogy egy erre utaló színben jár, eleve kifejező. A fő elemzésben is említettem, hogy az állandó fekete viselet esetében enyhe irónia is lehet, egy rájátszás arra, hogy mennyire nem áll készen a Fény Királyának szerepére.

Végül, de nem utolsósorban a fekete az európai kultúrában a halál és a gyász színe, amit nagyon erősen megtámogat a halálfej motívum. Noctis esetén a sorsa része, hogy a történet végén feláldozza az életét – ezt a szereplőgárda több tagja igazából az első pillanattól tudja (például az apja, Regis király, illetve Lunafreya. Ez utóbbit kicsit megkavarta „A jövő hajnala” regény, de mivel az egy alternatív univerzum történet, ami sok egyéb részletet is beemelt, kissé átírta a világtörténelmet is, ezért jelen esetben nem veszem figyelembe). Erre az áldozatra is nagyon szép előreutalás, hogy Noctisnak kezdettől halálszimbólumok vannak az öltözetében.

A Brotherhood animében még látjuk iskolai egyenruhában, illetve edzőruhában is: az utóbbi továbbra is tökéletesen fekete, az iskolai egyenruhában is ez a szín a domináns: itt az egyetlen, ami kicsit elüt, hogy kék nyakkendőt vesz hozzá.

Noctis és Prompto gimnáziumban, a Brotherhood animében: Prompto nyakkendőjének zöld színét is jegyezzük meg, még visszatérek rá.

A kék nyakkendő egyrészt utalhat arra, hogy ez a részlet a történetben az, amikor Noctis kicsit kiszakad az alap szerepköréből. Az apja, Regis törekszik rá, hogy mindent megkapjon, és olyan normális gyermek és kamaszkora legyen, amilyen csak lehetséges. Elköltözhet a palotából, egyetem alatt már teljesen egyedül él, állami iskolába jár, Promptóval teljesen magától köt barátságot, nem azért, mert az apja leszervezte (ezt később emlegeti is, mikor Prompto múltjára fény derül) – ezért logikus, hogy a színvilág is, legalább kicsit megtörik, amikor éppen nem a sorsa által meghatározott szerepeket éli. Másrészt a kék (az untig emlegett intellektuson túl, ami Noctisra egy szinten ugyan igaz – kiderül, hogy nagyon jól teljesít az iskolában, csak embertelenül lusta – viszont nem hangsúlyos… a csapat esze Ignis, nem ő), a mennyei hatalom kifejezője, a földi uralkodók színeként a hatalom égi eredetét is hangsúlyozza – vagyis valamilyen szinten Noctis személyes útjában is szerepet kap. Ugyan a ruházatában nem jelenik meg máskor, de például a királyi fegyverek a megidézésükkor kéken ragyognak, és a visszatérő tenebrae-i gondolatvirágok, amik Lunával kötik össze, ugyancsak kékek.

A harmadik viselet, amit kánon szerint hord a játékban „Kingly Raiment”-ként (királyi öltözet) szereplő ruha. Ez ugyancsak majdnem teljesen fekete, egy hosszított fekete öltöny, öltönynadrág, cipő, illetve egy szintén fekete palást tartozik hozzá. Az egyetlen változatosság, hogy a palást vállrészén több arany díszítés is látható.

Noctis királyi viselete, rajta az arany motívumokkal és a figurával

Az arany egy jó szimbóluma annak, hogy Noctis erre az időszakra már megbékélt a sorssal, az áldozatot önként vállalja. A szín jelképezheti a megvilágosodást, a halhatatlanságot, a dicsőséget – szimbóluma a Napnak, illetve a napisteneknek is, ami jól utal arra, hogy ez az a szakasz, mikor Noctis már az éjszaka végéért, és az új hajnalért küzd. A nap színe egyúttal a hős színe is a meseszimbolikában, ahogy ezt említettem már a fő elemzésen, tehát nem meglepő, hogy Noctis esetén beemeljük. Egyúttal én erősen gondolkodtam a vállán lévő figurán is – elsőre egy kis Bahamut jelképnek azonosítottam volna, viszont a Pallosok egyenruháján is a háború istene van, és a figura erősen eltér a Noctis királyi viseletén láthatótól… szóval hosszas gondolkodás után arra jutottam, hogy az Ófal valamelyik tagját, személyes feltételezésem szerint Regis alakját ábrázolhatja. Amennyiben tényleg így van, ez egy jó utalás az apára, mint elküldő figurára is.

Érdemes még megemlíteni, hogy ez a viselet majdnem teljesen azonos Regis saját, többek között a Kingsglaive-ben is látott viseletével, egyetlen eltérést leszámítva – de erre majd kitérek a vele kapcsolatos szakaszon.

Lunafreya Nox Fleuret – az állandó fehérség

Lunafreya talán a legtöbbet öltözködő karakter az egész játékban – gyerekként rögtön két különböző viselete van, a Kingsglaive-ben, felnőttként is rögtön van egy ruhaváltása, majd a játékban is három különböző ruházatban látjuk. A játékban, illetve az animében a gyerekkori dizájnja meglehetősen egyszerű, egy szimpla fehér ujjatlan ruhát visel.

Noctis és Luna gyerekként

A Kingsglaive-ben látható gyerekkori öltözéke már jóval komplexebb, magába foglal egy palástszerű fedőrészt – ebben a filmben jobban látszik az is, hogy Luna és Noctis között négy év korkülönbség van, a lány határozottan idősebbnek tűnik nála.

Luna gyerekként az "Ősök Gyűrűje" filmben

Itt már meg-megjelenik az ezüst szín is – a fehérrel együtt ez a Hold színe, és a meseszimbolikában a segítőké. Luna neve is Holdat jelent, nem véletlenül. A Hold eleve nőies szimbólum, Luna pedig a Final Fantasy XV egyetlen fontosabb női karaktere (rajta kívül több vagány mellékszereplő akad, Iris, Crowe, Cindy, Aranea, de Luna az egyetlen, aki ténylegesen komoly szerepet játszik a cselekmény előremozdításában, és nem csak támogatja a főhőst), tehát nem csoda, hogy ezt a jelképet kötötték hozzá. A fehér egyben az ártatlanság, a tisztaság színe, valamint a fényé és az egyszerűségé: Luna alapvető szerepköre is igényli, hogy ez a szín domináljon az öltözködésében, hiszen ő az Orákulum, a gyógyító, spirituális vezető a világban, aki az istenekkel is kommunikál. Kapcsolatban áll ugyanakkor a halállal is, a szellemek, kísértetek színeként (illetve keleten, pozitívabb halálfelfogás mellett maga is a gyász színe), vagyis ez is köthető ahhoz, hogy Luna a történet során feláldozza magát. Szimbóluma a békének és a jóakaratnak is – Luna személyiségre is az egyik legpozitívabb figura, annak ellenére, hogy a háttérben végez manipulációkat: ő a jóakaratú támogató, aki gyerekkorától kezdve próbálja segíteni Noctist.

Ha továbbmegyünk a felnőttkori öltözeteire, láthatjuk, hogy jellemzően nagyon hasonló a stílusuk. Kamaszként még kicsit egyszerűbb, de szintén fehér ruhában látjuk a Brotherhood sorozatban:

Luna megjelenése a Brotherhood animében

Majd a játékban is legtöbbször egy fehér kiskosztümben jelenik meg. Itt már látható a mellkasán egy címer (ez Tenebrae-ra, a szülőföldjére utal), illetve ismét megjelenik a Hold szimbólum – a nyaklánca, amit a másik játékbeli öltözete, a fehér hosszú ruha mellé is felvesz, egy kis holdsarlót formáz.

Luna megjelenése a játék nagy részében

Amikor Orákulumként jelenik meg, tömeg előtt, Leviatán próbájánál, vagy később, az isteneket szólítva Insomniában, Luna már általában a teljes, fehér hosszú ruhát hordja, egyértelműen ez a tömeg előtti megjelenése, a civilben hordott kiskosztümmel szemben.

Luna megjelenése Orákulumként

A Kingsglaive-ben viszont egy kicsit részletesebb és kreatívabb dizájnt kaptunk – valószínűleg azért is, mert a film nagyon aktívan alkalmazta a motion capture-t, és rendkívül realisztikus látványvilágot teremtett. Egyúttal a Kingsglaive-ben van az egyetlen jelenet, amikor Lunafreya nem fehérben van, hanem egy bézs kabátban, kék sállal. Ekkor a klasszikus hajstílusát is váltja (egyszerűen fonottra), és egy sokkal civilebb, sokkal természetesebb öltözetben láthatjuk:

Erről a jelenetről csak gifet találtam, de talán így is kifejező lesz

Érdemes megemlíteni, hogy a Kingsglaive ezen jelenete talán az egyetlen pillanat az egész szériában, amikor Luna valakivel aktívan szembeszáll. A lány nagyon erősen mozgatja a cselekményt, hat a körülötte lévő emberekre, de általában nem konfrontálódik – a maga módján, a háttérben eléri amit akar, de nem lép fel hangosan. Elfogadja a niflheimi túsz szerepét tizenkét éven át. Gyógyít, tanít, utazik, mint Orákulum, sőt, Noctisszal sem szakítja meg teljesen a kommunikációt (a füzeten keresztül tartják a kapcsolatot), de nem próbál szökni. Még a Leviatán próbájánál is, meghajtja a fejét a Főtitkár által szabott feltételek előtt – végrehajtja a rituálét, de belenyugszik, hogy egyedül marad.

Ebben a jelenetben viszont megkíséreli elhagyni Fenastalát, és külön úton Insomniába menni, hogy Registől kérjen segítséget, és elérje Noctist, mielőtt a niflheimi támadás megindulna. Ez az első és egyetlen alkalom, hogy direktben szembemegy egy döntéssel – Ravus végül észreveszi, és meggátolja benne (Luna pedig vissza is vált a szokott, fehér ruhákra), de egy pillanatra nem az elrendelt, sorsszerű szerep szerint cselekszik.

A Kingsglaive további részében már egy elegáns öltözetet visel, visszavált a szokott hajstílusára: van ugyan néhány fekete része a ruhadarabnak, de egyértelműen dominál benne a fehér, és esetenként az ezüst (például a vállrész díszítéseiben). A címer, ami a kiskosztümön is megjelenik, ugyancsak látható, a nyakpánton viseli.

Luna megjelenése a filmben

A Kingsglaive-ben jelenik meg először a hajtű, amit Nyx ad Lunának: az egyik társa, Crowe meghal, mikor Tenebrae-ba megy a lányért, ami szétszakítja Nyx egyik barátságát is, döntési helyzetbe kényszeríti Libertus és a királyhoz fűződő hűsége között. A hajtűvel egyrészt megemlékezik Crowe-ról is, mivel Lunának szánta az ékszert (Luna pedig fel is ismeri a jelentőségét, mikor megjegyzi, hogy „örökre megőrzi”), másrészt a Kingsglaive cselekményében is fontos szerepet kap – Nyx is a hajtűt követve talál rá az elrabolt lányra, és később a niflheimiek is azzal szorítják sarokba őket (a főszereplő ekkor kiszereli belőle az adóvevőt). A hajtű egyike azon kevés elemnek, ami visszatér a játékban egy apró utalásként, hogy Luna nem felejtette el Nyxet, és az Insomniában történteket: a kreditek utáni jelenetben, mikor Luna és Noctis esküvőjét látjuk a túlvilágon, a lány hajában észre lehet venni.

A hajtű megjelenése Noctis és Luna túlvilági esküvőjén

A három társ – Promto Argentum, Gladiolus Amicitia és Ignis Scientia

Noctis három barátja – és a játék során az a három karakter, akik kísérnek minket, és akiket időlegesen irányíthatunk is – első ránézésre ugyancsak elég sötét ruhákat viselnek. Ez azért is van, mert az FFXV lore-jában szerepel, hogy a fekete nem csak Noctis, de a lucisi királyi család színe is – mivel a család gyakorlatilag Somnus trónralépésétől azt várta, hogy majd megszületik benne egy nap az Igaz Király, ezért elég egyértelmű, hogy miért kísérte végig a történetüket a fekete szín. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, a főszereplő barátainál jellemzőbb, hogy ezt a viseletet megtöri valami.

Ha Ignist nézzük, nála az alapvető viselet nagyon elegáns. Inget, öltönyt, öltönycipőt, fekete nadrágot hord, a mozgása is nagyon kontrollált, nagyon szép (ő az a csapatból, aki mindig felegyenesedve, elegánsan fut). Állandó kiegészítője a szemüveg: később egy banterből megtudjuk, hogy nem lenne muszáj szemüveget hordania, jól lát nélküle, de „szereti, ha tökéletesen tiszta a világa” – a fő elemzésben már kifejtettem, hogy a szemüveg önmagában a tisztánlátás, illetve az arra való törekvés jelképe.

Ignis megjelenése a játék nagy részében

Viszont az Episode Ignis-ben lekerül róla az öltönykabát, és láthatjuk, hogy az inge alapvetően barnás színezetű – és a hátán ott a koponya, ami Noctis ruházatának visszatérő eleme. Egyrészt a koponya motívum beemelése rámutat arra, hogy Noctis barátai vállalták, hogy osztoznak az útján, osztoznak a szenvedésén is: pont Ignis szájából hangzik el, hogy „mindig mellette fognak állni”, és erősen hangsúlyozza az Episode Ignis utolsó jelenetében, hogy ha a trónra nem is ülhetnek vele, de az utolsó pillanatig kísérik. Másrészt Ignis maga is vállal egy áldozatot, noha ez nem az élete, mint Noctis vagy Luna esetén – de a saját történetében felajánlja a látását az Ősi Királyoknak, hogy megkapja az erejüket, és megvédhesse a fiút Ardyntól.

A barna szín maga a stabilitás, kicsit a földhözragadtság, a nyugalom és a hagyományok jelképe is, az egyik legalapvetőbb földszínként, ami ismételten, nagyon illik Ignishez. Ő gyakorlatilag folyamatosan ad egyfajta stabilitást a csapatnak (ebben Gladióval osztozik) – ő főz, ő vezet, ő az, aki megvarrja Noctis ruháit ha elszakadnak, fiatalon ő jár a tanácskozásokra is a fiú helyett, mint az kiderül a Brotherhood sorozatból. Ő a gondoskodó és a tanácsadó figura a csapatban, mondhatni, kicsit a „pótanyuka”. Komoly, határozott, és rendkívül intelligens, de van benne egyfajta anyáskodó stílus, amivel rendesen elkényezteti a főszereplőt, ahogy ezt a fő elemzésben is kifejtettem, és ez nagyon jól passzol a barna színhez.

Prompto ruházata jelentősen lazább. Míg Ignis már az animében is elegáns viseletben jelenik meg (gyerekként is fehér ing, fekete mellény, fekete nadrág jellemzi), Prompto kezdetben duci kisfiú, egyszerű, hétköznapi tréningruhában. Ekkor még vissza-visszatér a viseletében a zöld szín. A tréningruhája főleg fehér, de sárgászöld minták vannak rajta, a csuklóvédője pedig egyértelműen zöld. Később, mikor Noctisszal egy gimnáziumba járnak, a fiú egyenruhájának nyakkendője – Noctis kékjével ellentétben, ugyancsak zöld színű.

A gyermek Prompto a Brotherhood sorozatban

A zöld például a szívcsakra színe, és ezáltal gyakran kötik a feltétel nélküli szeretethez – a Death Note elemzésemben említettem, hogy Yagami Soichiro, az apuka színe volt, a Narutóban Uchiha Shisuihoz kötik, az Owari no Seraphban a megbűvölt fegyverek legtöbbjének ez a színe (jellemzően pont azoké, amelyek nem a fizikai világ vágyaiból, hanem a tiszta szeretetből kapják az erejüket). Ez rögtön nagyon indokolttá teszi Prompto esetében – a történetben visszatérő elem, hogy ő az, aki kezdettől önmagáért kedveli Noctist, és nem azért válik a barátjává, mert herceg. Nem véletlenül kaptak egy részletet a top 10 kedvenc barátság elemzésemben is, tényleg az egyik legtisztább szeretet van köztük a játékban.

A játékon belül már Prompto-ra is jellemző lesz inkább a sötét öltözet – ismételten, ezzel is kifejezve a Noctishoz való kötődést is – ugyancsak feltűnnek a csapat többi tagjánál jellemző halálfej motívumok (esetében a gombokon).

Prompto általános megjelenése a játékban, kiemelve a karvédőt, és az egyik felvarrt szöveget.

Érdemes megemlíteni azt is, hogy az ő öltözéke talán a leglazább – Ignis nagyon formális viseletével ellentétben a dzsekije tele van különböző felvarrott részletekkel (az egyik legjópofább egy felirat a jobb vállánál: „It’s a beautiful day, now watch some bastard fuck it up” azaz „szép napunk van, most figyeld, ahogy egy hülye elszúrja”) A hátán a „dead or alive” („élve vagy holtan”), illetve a „silent scream” („néma sikoly”) feliratok olvashatóak – ezekre igazából magyarázatot sose kapunk, olyan, mintha zenék sorai vagy címei lennének, de kisebb utalásoknak lehet őket tekinteni – akár a karakter hűségére, titkaira, és alacsony önbizalmára.

Érdemes még egyszer kiemelni a csuklóvédőjét: ez egy állandó kiegészítő a karakternél, mivel a jobb kezén vonalkód van, a magitek sorozatgyártás jeleként (ezzel képes kinyitni a zárakat Graleában). A vonalkódot kétségbeesetten rejti az egész történet alatt – a Brotherhood epizódjában külön kiközelítik, hogy megigazítja a csuklóvédőt, mielőtt oda mer menni Noctishoz, később, az Episode Prompto-ban egyszer megpróbálja leégetni a kezéről a jelet. Amikor viszont bevallja a dolgot, és Noctis elfogadja úgy, ahogy van, Prompto ezt az egy elemet kicserélni – a Pallosok egyenruháját hordva a fináléban már nem vesz csuklóvédőt, jelezve, hogy többé nem szégyelli a múltját.

Gladiolus egyik legfeltűnőbb eleme nem is a ruházatának része, hanem alatta a tetoválás, ami a teljes hátán, és a karjain is látszik, és egy ragadozómadarat ábrázol. A világ történetén belül a madár a Király Pajzsának szimbóluma, kimondják, hogy az apja, a Kingsglaive-ben szereplő Clarus is ugyanilyen tetoválással rendelkezett. Azt is elmondják, hogy Gilgames-nek, az első pajzsnak madarát, Enkidut jelképezi. A ragadozó madarakról már írtam a Naruto nagyelemzésben, Sasukénél: védelmi szimbólumok, általában a kitárt szárny egy nemzet védelmét szimbolizálja… nem véletlen, hogy Amerikában is ennyire fontos jelkép lett a sas. Gladiolus maga is abszolút egy védelmi szerepet tölt be Noctis mellett, az utolsó pillanatig: kételkedik benne, leszidja, és helyrerakja néha, de sosem fordul el tőle, ezáltal a sas egy nagyon erős jelkép esetében. Enkidu maga egyébként az eredeti Gilgames eposzban jelenik meg, megküzd Gilgamessel, de mikor nem tudják legyőzni egymást, barátok lesznek. Enkidu elvesztése az, ami először ébreszti fel a halálfélelmet Gilgamesben, majd az ő tanácsai azok, amik segítenek neki, hogy elfogadja, hogy halandó, és jó királlyá váljon, aki a tettei által méltó lesz a boldog túlvilági életre – ez szépen harmóniában van Gladiolus mentoráló, tanácsadó szerepével is Noctis mellett.

Gladio általános megjelenése a játékban, kiemelve a tetoválását és a nyakláncát

Általánosságban egyébként Gladio ruházatát is jellemzi a fekete szín, és megjelenik benne a halálfej motívum – látni két kis koponyát a nyakláncán, illetve az övcsatján is. Az egyetlen ruhadarabja, ami egyáltalán nem kap magyarázatot, az az x alakú medál a nyakában. Ennek egy kicsit utánakeresve rádöbbentem, hogy japánban az x az összefont karokat is jelenti, és azt jelképezi, hogy valamit rossznak találsz. Mivel Gladio a szigorú, mondhatni apuka figura a csapatban, aki Noctist helyreteszi, amikor valami rosszat csinál (és ezzel erős ellenpontot képez mind Ignis gondoskodó stílusával, mind Regis-szel, aki erősen elkényezteti a fiát), az x szimbólum nála nagyon is találó, hogy megjelenik az öltözetén.

Az időugrás után a három barát már egységes öltözetben, a Király Pallosainak egyenruhájában jelenik meg: ezek szintén egységesen feketék, viszont mindegyikük esetén ezüst díszítések vannak rajtuk (ahogy Lunánál is említettem – a segítők színe), ellentétben Noctis királyi viseletének arany díszítésével. Ezt az öltözetet még részletesebben elemzem majd Nyxnél, de itt már egyértelmű a felvállalt segítő szerep.

A három barát királyi Pallosokként

Nyx Ulric – a lovag viselete

Nyx az eddigiekhez képest elég egyhangú ruhatárral rendelkezik, gyakorlatilag az egész történetben nem öltözik át: a Kingsglaive főhősét mindig Pallos egyenruhában látjuk, még amikor a társaival ül le enni, beszélgetni, vagy otthon ücsörög, akkor sem váltja le – maximum a kabátot, illetve esetenként a pólót veti le, amikor a készítők gondolnak a női nézőkre.

Ennek valószínűleg az is az oka, hogy Nyx, ahogy a fő elemzésben is említettem, a lovag: és teljes mértékben azonosul is ezzel a szerepkörrel. A hősiessége, a társaihoz és a királyhoz való hűsége a történet minden pillanatában kíséri, akkor is, mikor elméletileg éppen civilben van: amikor a többiekkel étkezik, Crowe emlegeti, hogy Libertus neki köszönheti az életét, és hálás lehet azért is, mert Nyx elvitte a balhét helyette, az egyik Pallos rá emeli a poharát is, kijelentve, hogy „sokkal tartoznak neki”. A híradásokat figyeli, a király döntésén töpreng, amikor otthon van a házában, ő jön rá elsőként arra is, hogy Lunát elvitték – nincs olyan helyzet, amikor megtörné a szerepkörét, tehát nincs értelme váltani a ruházatán sem.

A segítő triónál már említett öltözet Nyx esetén kicsit személyre lett szabva, amit az official artok és nyilatkozatok is megtámogatnak:

Nyx megjelenése a filmben

Esetében is megvannak az ezüst díszítések, ő is segítő karakter, viszont amire én inkább felhívnám a figyelmet, azok a kék szalagok a hátánál: az official artokon jól látható, hogy Nyx asszociált színének eredetileg a kéket szánták.

Ezeken a kék színen kívül még feltűnik mellette egy macskaszerű, de szarvakkal rendelkező állat: ez a Final Fantasy-n belül a szülőföldjének, Galahdnak egy ragadozó macskaféléje, a csuklyájára erősített szarvak is erre utalnak – vagyis a ruházatának stílusa az otthon iránti hűséget is szimbolizálja esetében. (Szintén kiderül, ha az ember a játékban veszi a fáradtságot, hogy visszarohangáljon Nyx tőreiért, hogy az egyiket Galahdban, a másikat Insomniában kovácsolták: vagyis a férfi két helyet határoz meg otthonának, amikhez hűséggel tartozik.)

Official art Nyxről

A kék szín maga elég összetett jelentésű – már emlegettem az intellektust, és a mennyei hatalom analógiáját: a kereszténységben Mária, az angyalok, a Halak csillagjegy miatt akár Jézus színének is tekinthető. Ezek igazából mind inkább Noctishoz, nem Nyxhez kapcsolódnak, függetlenül a két karakter gyakorlatilag szükségszerű párhuzamaitól (mindkettejük neve éjszakát jelent, mindketten feláldozzák magukat, mindketten méltóak a gyűrűre, csak az egyik születési jogon, a másik az életében bizonyított hősiessége által nyeri el a jogot). Viszont, ha a kéknek kicsit jobban utánamegyünk, és megnézzük az asztrológiai/bolygó analógiákat, akkor kiderül, hogy a királykék, a Jupiterhez kapcsolódva a hűség, a becsület, a rend védelmének jelképe lesz, ami remekül illik Nyx lovag szerepköréhez. Különösen érdekes, hogy a karakter éles ellentétet képez a Kingsglaive fő antagonistájával, Glauca tábornokkal (illetve civil nevén Drautosszal), aki, hasonlóan a játék főellenségéhez, Ardynhoz, erősen vörös színeket visel: ez a földi vágyak, az anyagiasság színe is. A Kingsglaive során ez egy komoly ellentét a főhős és az antagonista között: míg Drautos teljesen hátat fordít Lucisnak és Regis királynak, mert nem tudja megbocsátani a szülőföldje kiadását, Nyx végig hűséges és a halálra is kész, állítva, hogy „az ő ereje az, hogy hat a jövőre”. Az egyik karakter minden elvét odadobja egy tragédia után, míg a másik képes túllátni a saját életén is.

Regis Lucis Caelum – az öreg király

Noctis apja, Regis ugyancsak a Kingsglaive-ben kapott igazán jelentős szerepet, de azért feltűnik a Brotherhoodban is, illetve, van egy megjelenése fiatal királyként az Episode Ardyn egyik kezdőjelenetében. Nincs nagy változatosság az öltözetében, minden esetben királyi viseletben látjuk, idősebb korában jellemzően már bottal – amikor rákényszerül, hogy azzal járjon, mert a Kristály mágiája túl sokat emészt fel az életerejéből, Noctis rendszeresen hivatkozik is rá, és elkezd pánikolni, érezve, hogy lassan át kell majd vennie az apja szerepét.

Regis viselete rendkívüli módon hasonlít Noctiséra, de azért van egy erős eltérés benne, ez pedig, hogy az ő inge fekete helyett lila.

Nem a legjobb kép a fény miatt, de azért látszik az ing

Nyxhez hasonlóan a Regisről készült official artok is erősítették ezt a színasszociációt:

A Kingsglaive-hez készült official art Regisről – látható a lila szín dominanciája

A lilát is sokszor elővettem már a szimbolikában, így nem lesz annyira újdonság, amit mondok. A lila eleve uralkodói szín, a túlzott büszkeség és arrogancia jelképévé is vált, mivel annak idején rendkívül drága volt az ilyen festék előállítása. Ugyanakkor a koronacsakra színe, ezáltal a spiritualitásé, az emelkedettségé, a bölcsességé. Regis a játékban magában jellemzően nem is jelenik meg már fizikailag, Noctis emlékszik rá, erőt merít az útjából, de nem találkozik vele, tekintve, hogy a férfit a filmben (illetve a játék első fejezete után) megölik. Ugyanakkor Regis utolsó mondatai meghatározzák Noctis teljes útját, és a filmből láthatjuk, hogy sok szempontból ő is mozgatott szálakat a háttérben: ő indította el Lunát a gyűrűvel, ő bízta rá Nyxre, az Ősi Királyokat ő győzi meg arról is, hogy Nyx királyi vér ide vagy oda, méltó a hatalmukra (erre pedig később visszautalnak Ignisnél is, hogy miért érdemes elfogadniuk az áldozatát – szóval mondhatjuk, hogy Regis szerepe az Ófalban kétszer is meghatározta az eseményeket). Különösen az utolsó jelenetekben rendszeresen vissza is tér, Noctis bevillanásokat kap róla, mikor sarokba szorul, és kisegítik az istenek, és végső soron az apja szelleme mellette van az áldozata alatt is: míg a többi király rögtön harcos szellemként, páncélzatban, ragyogva jelenik meg, Regis emberi alakban marad, és a trón mellett áll, mint aki erőt ad az utolsó pillanatokban – ő az egyetlen, aki gyászolja is a fiát, és nem akarja bevinni a szúrást. Regis a kapcsolat az Ősök és a jelen között a legfiatalabb már „felemelkedett” király, aki pont ezért megadja az emberi perspektívát a halhatatlanoknak, de a halhatatlan perspektívát is az embereknek. Ilyen szempontból szerintem nagyon jól illik hozzá a hajnal és az alkony, az átmenetek, és a spirituális kapcsolatok színe.

Ardyn Lucis Caelum/Izunia – a fényből lett sötétség

Ardyn karakterdizájnja ugyancsak viszonylag egységes a fő játékon át, és a Kingsglaive-ben is ugyanabban a jellegzetes ruházatban tűnik fel – színpadias megjelenése erős kontrasztot is alkot a főszereplők jellemzően viszonylag egyszerű stílusával. Az első változást ebben az Episode Ardyn, illetve az Episode Ardyn: Prologue anime hozza, aminek során egy jóval egyszerűbb, és a játékbeli stílusától drasztikusan eltérő karakterdizájnnal jelenik meg.

Ardyn az Episode Ardynban rendkívül egyszerű viseletet hord. Általában egy sima, fehér vászoninget visel egy vászonnadrággal, illetve az Episode Ardyn: Prologue-ban, fehér köpenyt – ennek a szabása kicsit hasonló az öccse, Noctis távoli őse, Somnus királyi viseletéhez, csak a színe pont ellentétes.

Ardyn az Episode Ardyn elején

Feltűnő az is, hogy a haját lenöveszti (egészen hosszúra hagyja, és sokszor összefogja), még nem hord kalapot, és általánosságban igaz egy szerénység az egész öltözetére. Szerintem nem lepek meg senkit azzal, ha megjegyzem, van egy kis bibliai áthallás a karakterdizájnban, és valószínűleg nem is tévedek akkorát. Nagyon nehéz Ardyn Episode Ardynos karakterdizájnjáról nem asszociálni Jézusra, már csak azért is, mert kapunk pár konkrét kijelentést is, ami ezt az érzést erősíti – kiderül, hogy alapvetően harminchárom éves a Prologue időpontjában (krisztusi kor), hogy az emberek szószerint megváltónak tartják (ezt többször, többen elismétlik), sőt még a képessége is, és ahogy azt alkalmazza, alátámasztja a dolgot (gyógyítja a Csillagmétely által megfertőzötteket – noha látványosan eleve vesztes harcot vív, mert nem kereshet fel mindenkit, aktívan hadakozik Somnus ellen, és kész az egész életét a gyógyításnak szentelni). Ami nála egy nagy csavar, hogy a képességének iszonyú ára van, és hamar kiderül, hogy inkább átok mint áldás (nem a fénnyel gyógyít, mint amit az Orákulumtól látunk, hanem magába zárja a sötétséget) – ezáltal hosszú távon a sötétség hordozója, és nem a fény királya lesz. Ismételten, az FFXV alternatív idővonalai Ardyn történetét nagyon sokféleképpen értelmezik, amibe nehéz belemenni: A jövő hajnala történetszálon ő abszolút áldozat, akinek eleve az volt a feladata, hogy a sötétséget gyűjtse magába, és végső soron a bosszúja jogosnak is hat. A fő történetszálon ez azért némileg más, ott nem kapunk kijelentést, hogy kezdettől ez lett volna a sorsa (csak azt, hogy új sorsot kapott, ami már egy áldozatszerep), illetve a fő történetben Noctis azt is kijelenti, hogy eredetileg tényleg ő lett volt a kiválasztott („Szóval Ardyn a sötétség a legendákból?” „Ja. Elég ironikus, tekintve, hogy ő lett volna az Igaz Király. És most már csak én válthatom meg a lelkét.”). Viszont akármelyik történetszálat nézzük, mind a párhuzam, mind a karakterdizájn áll. A karakter ezen vonulatához illik maga a fehér szín is: ahogy Lunánál említettem, a béke, az ártatlanság, a tisztaság színeként nagyon passzol egy erősen keresztény analógiához.

Ardyn az Episode Ardyn: Prologue-ban

Ardyn igazából ezt a karakterdizájnt az Episode Ardyn feléig megtartja. Felébred ugyan egy új korban, és át is öltözik, de továbbra is egyszerű, fehér ruhákat hord, nem vágja le a haját: és láthatjuk azt is, hogy a szemlélete egyelőre pozitív. Mikor egy látomásban Aera arra kéri, hogy ölje meg, mert miatta szenvedett, Ardyn még mindig hangsúlyozza, hogy „az ő sorsa gyógyítani és nem ölni”. A változás a karakterdizájnban is akkor következik be, amikor teljesen feladja a pozitív értékeket, kikiáltja, hogy el akarja pusztítani Lucist és a vérvonalát, majd idővel az egész világot istenekkel együtt. Ekkor egyrészt fekete könnyek folynak a szeméből (ezt már az Episode Ardyn: Prologue-ban is látjuk, mikor teljesen kétségbeesik Aera halála után), majd őrülten nevetni kezd. Innentől pedig már abban az állapotban látjuk, amiben utána a Kingsglaive-be és a játékba is érkezik.

Ardyn megjelenése a filmben és a játékban, kiemelve a fél szárnyat, és a vörös elemeket

Ardyn megjelenésében is dominál a fekete szín, de vannak kiegészítő színei. Az egyik a vörös: vörös a mellénye, illetve a nyakkendője is. A vörös, ahogy korábban írtam már pár helyen, a szenvedély, a földi vágyak, a vér és ezáltal a halál színe is – ugyan vannak nagyon pozitív aspektusai, de különösen az európai kultúrában jellemzően azért a gonoszokhoz, a negatív oldalhoz kötik. A másik a nadrágjánál látható, ez sötét, kifejezetten méregzöld: bár a zöld alapvetően rendkívül pozitív szín, a méregzöld, ahogy a neve is mutatja a méreg, a rothadás színe, ami nagyon jól illeszkedik Ardyn sötétséget terjesztő szerepéhez. Noha az öltözéke elegáns, de van egy palást szerű rész a nyakánál, ami kicsit tépett, hálószerű, az egész ruházata elég darabos, hogy legyen benne egyfajta igénytelenség, megtépázottság érzete. Gyakran igaz, hogy az egyik ruhaujján olyan, mintha egy hosszú, fekete fémszárny lenne, minden esetben csak egy: ez egyrészt lehet egy utalás a Final Fantasy VII-re (és annak egyik főgonoszára, Sephiroth-ra, akit „egyszárnyú angyalnak” is neveztek), másrészt pedig önmagában is működhet bukott angyal, illetve Lucifer metaforaként: Ardyn alapvető, végletesen pozitív szemlélete végső soron egy szinte démoni, végletesen negatív szemléletté torzult.

Ardyn egyik legjellegzetesebb ruhadarabja a kalap – ezt ugyancsak a ruházata változásakor veszi fel. A kalap alapvetően gyakran hatalmi szimbólumként jelenik meg, ezért is a tisztelet jele, ha leveszik – Ardyn esetén önmagában tekinthető egyfajta gúnyolódásnak, hiszen őt többek között egy hatalmi pozíciótól fosztották meg. Szintén kifejező lehet, hogy miután elfordult az istenektől, takarni kezdi a fejét.

Az Ősök Gyűrűje – nem mindegy, melyik ujjra húzzák

És most kicsit elkalandozva maguktól a ruháktól, szeretnék egy kis időt szánni magára a Gyűrűre, az egyik legfontosabb varázstárgyra a Final Fantasy XV világában. Nehéz azt mondani, hogy nincs egy kis Gyűrűk Ura áthallása annak, ahogy ezért a gyűrűért, és az általa adott hatalomért lényegében mindenki mindent megtesz (és Sean Bean elhalálozik érte, hogy célba érjen: a Gyűrűk Urában Boromirt alakító színész adja a Kingsglaive-ben Regis király hangját) – nem egy ambiciózus ember bele is hal, hogy megpróbálja felhúzni – de a Tolkien művel ellentétben az Ősök Gyűrűje alapvetően nem sötét varázstárgy. Annak, aki méltó rá, pozitív hatalmat ad, csak nagyon nagy áron. A Gyűrű kísértés és jutalom, felelősség és kiváltság egyúttal: van, aki gondolkodás nélkül felhúzza és elég, Noctis viszont fejezeteken át őrizgeti a zsebében, mert nem tud megbirkózni a súllyal, amit a felhúzása jelentene. És pontosan ezért, amikor feltűnt, hogy a karakterterek látványosan más ujjon hordják, itt volt az ideje kicsit utánanézni a tenyérelemzésnek és az ujjak szerepének.

Noctis – Jobb kéz, középső ujj

Noctis minden jelenetében, amikor látjuk rajta a gyűrűt, konzekvensen a jobb kezének középső ujján viseli. Ez igaz az animált alternatív univerzumra (Episode Ignis), felnőtt és fiatalkorára, egyszer sem változik. Ebben rögtön egyedi – az egész Final Fantasy XV-ben Noctis az egyetlen, aki a gyűrűt a jobb kezére húzza, rajta kívül megfigyelhető, mindenki a balt preferálja.

Noctis a játékban, mikor először húzza fel a gyűrűt

A jobb és a bal kéz értelmezése elég változatos, de alapvetően általában azt mondjuk, a bal kéz a belülről érkező lépésekre utal, míg a jobb kéz a külső körülmények hatására bekövetkező dolgokra. Ez alapján a tény, hogy Noctis a jobb kezére húzza, a kényszerérzetét is szimbolizálhatja.

Amit nagyon szépen megtámogat, hogy pont a középső ujját részesíti előnyben. A középső ujj a tenyérelemzésben a Szaturnusz ujj, a sors ujja. Ez ismételten tökéletesen harmóniában van az öltözködésével is (már említett módon a fekete a Szaturnusz színe), és nagyon szépen rámutat arra is, miért a jobb kezét használja: Noctis elég egyértelműen menekül a sorsa elől sokáig, egy külső hatás, külső erő nyomásaként éli meg.

Nyx Ulric és Ignis Scientia – bal kéz, középső ujj

Kicsit humorosnak érzem, hogy az a két karakter, aki nem a királyi család tagja, viszont az Ősi Királyok előtt méltónak bizonyult, pont ugyanazt az ujjat választotta – ami már említett módon a Szaturnusz, a sors ujja – csak éppen a bal kezükön, vagyis jelezve, hogy esetükben belső indíttatásból származott a döntés.

Ignis felhúzza a gyűrűt az Episode Ignisben

Ignis esetén ez nagyon egyértelmű, mire utal: az ő egész története arra a feltétel nélküli hűségre és önfeláldozásra épül, amit Noctis felé mutat – később is látjuk, elveszti bár a szemét, ami neki hatalmas áldozat, de nem bánja meg, amit tett. Ha Noctis rákérdez, csak annyit mond, hogy „kis áldozat volt a nagy csatában”, és Gladio dühös kifakadásait is elutasítja. Egyértelmű, hogy ő tudatában volt az áldozatának, és nem élte meg kényszernek, hogy meg kellett hoznia.

Nyx a gyűrűvel az ujján, az Ősök Gyűrűje filmben

Nyx esetén kicsit bonyolultabb a helyzet, de nála ismét visszatekinthetünk a lovag archetípusra. Ahogy mondtam, ő egy pillanatra sem töri meg ezt a szerepkört: míg Noctisnak nagy sorsa van, de rendkívül átlagos személyisége, neki nem jutott nagy sors, ellenben egy rendkívül hősies személyiség igen. A jelenetben, amikor felveszi a gyűrűt, Luna kezéből veszi ki, megakadályozza, hogy a lány álljon az Ősi Királyok elé, és teljes mértékben vállalja a kockázatot: még gúnyolódik is a szellemekkel. A kijelentése „Az én életem semmi. Adni egy jövőt azoknak, akik látni akarják… az minden” nagyon szépen rámutat, hogy Nyx is mennyire önként áldozta fel magát.

Ravus Nox Fleuret – bal kéz, kisujj

Ravus abszolút az a karakter, akire én messze túl kevés szót szántam az eddigiekben. Luna bátyja viszonylag keveset van jelen a cselekményben: megjelenik a Kingsglaive-ben, párszor keresztbetesz Noctiséknak a fő szálon, hogy aztán szépen lassan kezdjen kiderülni az igazság, és meglássuk a karakter valódi arcát… vagyis a tényt, hogy Ravus az egyik legsikeresebb jóindulatú manipulátor a történetben.

Ravust a Kingsglaive-ben úgy ismerjük meg, mint a kisemmizett, megalázott tenebrae-i trónörököst, aki teljesen csalódott Regisben, nem fektet hitet Noctisba, a húga állhatatosságát pedig szánalmasnak, sőt, szinte sértőnek találja. Meg akarja szerezni a gyűrűt, és szentül hiszi, hogy méltó lesz rá, hiszen önmagánál sokkal kevesebbre tartott embereket hivatalosan kiválasztott, és Insomnia ostrománál a kezébe is kerül: azonban elbukik, az Ősi Királyok elutasítják és megnyomorítják, leég a bal karja. A sorozatban már egy démoni mágiával átitatott mechanikus kar van a helyén, ami emberfeletti erőt ad neki, de szép fokozatosan átformálja: rögtön látható, hogy a Kingsglaive-ben tejfölszőke haja teljesen fehér lett, a fél szeme belilult, és jelentősen lefogyott. Ugyanakkor Ravus innentől kezdve aktívan Noctisért dolgozik. Továbbra is kételkedik a fiúban, félti a testvérét, és dühös Regisre, de elismeri, hogy a főszereplő kiválasztott, és neki is szerepe van benne, hogy célba juttassa – az utolsó szavai (mikor Ardyn Noctis alakjában jelenik meg előtte) „Menj királyom, ragyogj fényeddel a világra!” tehát eddigre egyértelműen elfogadja és tiszteli. Viszont az egész történet alatt Niflheimben marad: előkészíti Luna szerződéseit az istenekkel, megőrzi Regis kardját, és nem hagyja, hogy Ardyn kezére jusson, visszafogja ott a birodalmi csapatokat, ahol nem szabad túl hatékonyan fellépniük, sőt, Ignist konkrétan meg is menti. Ő az egyetlen ember, aki jelentős ideig Ardynt, az egyik legnagyobb manipulátort sötétben tudja tartani: a férfi látványosan sejti, hogy Ravus csinál valamit a háttérben, de nem tud vele szemben fellépni addig a pontig, amíg a karakter maga nem vállalja a konfrontációt. Az idősebbik Nox Fleuret testvér félelmetes ügyességgel mozgatja a szálakat, és pont ezért nagyon is illik hozzá a kisujj.

Ravus a kisujjára húzza a gyűrűt a filmben

A kisujj ugyanis a Merkúr és ezáltal a kommunikáció ujja. Ravus ereje pedig pont abban áll, hogy zseniálisan kommunikál, ügyesen színészkedik és manipulál. Az, hogy a bal kezén hordja a gyűrűt, szépen alátámasztja, hogy a manipulációit viszont nem magáért, vagy kényszerből végzi, hanem az emberekért, akik körbeveszik, elsősorban Lunáért, ezáltal gyakorlatilag pusztán az, hogy hová húzta a gyűrűt, valahol meghatározta a jövőbeli, jóindulatú manipulátor szerepkörét.

Regis Lucis Caelum – bal kéz, gyűrűs ujj (illetve fiatalon a jobb kéz, középső ujj)

Regis az egyetlen a karakterek között, aki váltja a történet során, hogy melyik kezén hordja a gyűrűt. Az Episode Ardynban, mikor fiatal királyként találkozunk vele, még a jobb kezének középső ujján látjuk, hasonlóan a fiához.

A gyűrű Regis kezén az Episode Ardynban

Itt Regis még maga is fiatal – az apja korán halt meg, neki át kellett vennie a trónt, még nem az a tapasztalt a népéért és a fiáért is rajongó, „jó öreg király”, akinek a filmben, vagy a fő játékban megismerjük. Itt még igenis egy kényszerített szerepben van: erre utal az is, hogy az ő a kis négyesének több tagját is megismerjük a történet során, és kiderül, fiatal korában bár harcolt, és részt vett a háborúban, de megvolt a baráti társasága, megvoltak a lazább évei, ő sem ugrott fejest az uralkodói szerepbe. Ezt a helyzetet szépen kihangsúlyozhatja, hogy egyelőre a sors ujján, a jobb kezén viseli.

Amikor azonban a Kingsglaive-ben találkozunk vele, vagy akár az animében, Regis váltja a kezet: elkezdi a bal kezén hordani a gyűrűt, és azon belül is a gyűrűsujján.

Regis a filmben, az ujján a gyűrűvel

A gyűrűsujj a Vénusz ujja, ezáltal a másokhoz fűződő kapcsolatoké is. Nem véletlen, hogy a jegygyűrűt a jobb kéz gyűrűsujján szokás hordani (ekkor még elvárásaid vannak a másik felé), a házasságban viszont már a bal kézre kerül (ekkor már egy közös szövetségről van szó, amibe az ember magát adja). Regis esetén a bal kéz gyűrűsujján hordott gyűrű nagyon szépen rámutat, hogy őt a szeretet motiválja: részben a népe iránt, de leginkább a fia felé. Ez határozza meg a döntéseit, és végső soron az életét is.

Én személy szerint nagyon sajnálom, hogy egyes karakterekről nem tudtuk meg, melyik kézen hordták a gyűrűt (én például nagyon szívesen láttam volna Somnust is felhúzni, vagy valami információt arról, hogy „A jövő hajnalában” Ardyn melyik ujjára húzta), de sajnos ezek sem animált változatot nem kaptak, sem konkrét információt nem mondtak róla, így be kell érnünk ezzel a csapattal: arra ők is rámutattak, hogy a gyűrű sem véletlenszerű, hogy hova kerül.

Köszönöm, hogy velem tartottatok erre a kis karakterdizájn elemzésre: ezzel azt hiszem, már kimondhatom, ami elemezni való volt a Final Fantasy XV-n, azt nagyjából sikerült kimeríteni. Továbbra is nagy kedvencem ez a játék és ez a fantasy univerzum, valószínűleg nem is hagyom el teljesen lesznek még GMV-k, meg aztán A jövő hajnalából is van még mit fordítani, de elemzésekre már nem nagyon készülök belőle.

Hamarosan újra jelentkezem:

Valentine Wiggin

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések